lördag 14 november 2009

Musikfoto 33

Vatten är temat i veckans Musikfoto och vad passar då inte bättre än musik med ordgeniet från Solna i Stockholm, Robert Zero Karl Oskar Broberg. Dessutom bjuder jag på mitt älskade Stockholm en mycket , mycket tidig morgon då de flesta fortfarande sussar gott med huvudet på lilla kudden. Vad jag gjorde ute då..........är en annan historia ;-).



Åh åh ... Vatten, stan är full av vatten.
Åh ... Vatten, och här om natten,
så kom vi ut ett gäng från Opera,
när det var nån som ropa:
från en båt:
"Vilket håll är ni på väg åt?"
Så följdes vi åt till Karlberg,
medan stan av morgonsolen fick rosa färg.
Vatten, stan är full av vatten.
Vatten, lite grann i hatten.
Om man tar en helikopter rakt upp,
så ser man alla öarna mesamma.
Dom sprider sig ut mot horisonten,
inifrån brospann och hamnar...
man sen på en sightseeingturså
säger allihop, när dom kliver ur att:
Vatten, stan är full av vatten.
Vatten, och bakom ratten,
kan man sitta på en liten kutter.
Mellan kanaler och holmar,
där har jag mina rutter,
där djurgårdsfärjan bolmar.
Från Haga till Lidingöbro,
kan man paddla, segla, surfa, gå ... eller ro!
På vatten, stan är full av vatten ...

7 kommentarer:

Anette sa...

Jag hade blivit mycket förvånad om inte denna låten hade kommit idag! Den är bra och bilden kan ju inte bli bättre till:-) /Anette

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm Maie den låten är så otroligt bra...Robban han kan han..mmmm så är det..

Namn: Eva sa...

Oj nu gjorde du mig nyfiken? Vad gjorde du ute ;-)

Vacker och stillsam bild! Robban är inte någon jag gillar speciellt men får erkänna att denna sång är vacker!

/Eva

marie sa...

jag var nära att ta den här låten...robban är så bra med sina texter =)

Christer sa...

Jag undrade precis om inte den låten skulle dyka upp! :-)

EnviroSheila sa...

Jättefin bild på natt Stockholm! Och även om Robert Broberg inte är min favorit har han riktigt coola texter. Öken-låten är min favorit ;)

Rajson sa...

Robban är inte heller min favvo men texterna är han outstanding med!
Synd att inte ditt älskade Sthl visade sig från den vackra sidan när jag var där torsdag till lördag!men det var ju desto vackrare sist jag var där i somras!
Ha det gott!