söndag 1 november 2009

Tillbakablick - November 2008

Hos Helena på Bildbloggerian finns Tillbakablick. En fotoutmaning där vi ska bläddra tillbaka i våra arkiv från 2008, välja ute ett foto som vi inte tidigare använt på bloggen och sedan skriva några rader omkring bilden och eventuellt även göra en reflektion över månaden det året.

November 2008 var lika grå och disig som alla år. Vi förgyllde dock, precis som i år, fredagarna med att följa Idol. Förra året fick vi möjligheten att vara med på en direktsändning av en fredagsfinal. En vän till mig som arbetar med TV produktionen Idol fixade även back stage pass, snack med Idoldeltagarna och juryn. Det var en rolig kväll. Då hade jag min digitala Olympus SP-560uz som var en kanonkamera vid bra ljusförhållanden, men som ni ser inte så värst bra för inomhus fotografering. Här är det Johan Palm som står modell. November 2008 var lite extra ljus och bra för vi planerade inför vår långa resa till USA som vi gjorde i december och januari.

8 kommentarer:

Munin sa...

Vilken rolig upplevelse och en tillbakablick som du säkert kommer att minnas många år framöver.

Anette sa...

Ett annorlunda minne, som säkert väldigt många skulle vara avundsjuka på....../Anette

Misswhatsit sa...

Fint foto du har tagit i svart/vitt. Det är stilfullt. Härligt att återuppliva positiva minnen.

Halloj världen! sa...

Och vi var ju i USA redan i november!

Emma sa...

Vilket trevligt minne! Och jättesnyggt porträtt.

Lairama sa...

Vad du hittar många roliga fotoutmaningar! Det är hos dig jag tittar in för att se om jag kan hitta något nytt. Måndagstema hade jag ingen koll på alls att det finns... nästa måndag ska jag ha plåtkoll.

Johan Palm var mina döttrars stora kärlek i flera månader. De tryckte tröjor med hans namn och såg till att vara i Globen under finalen. Jättefin bild som Mr Palm själv borde få se :)

Ha det bra!

Barbro S sa...

Vilken bra bild på en fantastiskt speciell upplevelse.

Lenas Fotoblogg sa...

Trevligt minne och visst följde jag också Idol då som nu men inte så där på nära håll, det måste ha varit en upplevelse!