måndag 6 april 2009

Äntligen Finns Det Tid

Ja, då har jag nu gjort en arbetsdag efter 1 veckas sjukfrånvaro. Hu så segt det var i morse att åka iväg och jag bävade inför allt tankearbete jag skulle behöva utsättas för. Till min glädje var det en väldigt lugn dag idag och jag kunde gå redan 13.30. Det kan man kalla mjukstart. I kväll ska jag och C gå ut och äta och sedan gå på bio. Tror det var flera månader sedan sist. I allafall då han och jag hade tid tillsammans för en filmkväll utanför hemmets väggar. Oftast blir det DVD med slapp och mys i soffan hemma. Män Som Hatar Kvinnor ska vi se. Så många i min omgivning som sett den redan och alla tycker det är en kanonfilm så jag hoppas inte mina förväntningar är för höga. Mikael Nyqvist är en fantastiskt bra skådespelare och fin att se på tycker jag, så skulle inte filmen vara bra har jag ju i allafall nå´t maskulint njutbart att vila blicken på ;-).

7 kommentarer:

Olga T sa...

Låter som en härlig start på veckan!

anemonen sa...

En bra start på veckan. Jag hoppas att filmer är så bra som många säger. Jag tänker iaf se den.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är jättenyfiken på den filmen. Du får berätta om hur du tyckte att den var sedan:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Vad skönt med en mjukstart, det kan vara svårt att få igång hjärnan efter en rejäl förkylning.

En härlig bild bjuder du på som vanligt :)

Kaprifol sa...

Den har jag också tänkt se. Du får blogga och berätta om den lever upp till den fina kritiken. :)

Viola sa...

Hei! Nå er jeg tilbake i bloggland igjen ja.. Godt å høre du er blitt frisk igjen.. Er alltid tungt å gå tilbake til jobb etter å ha vært syk en stund.. Menn som hater kvinner har jeg hørt er veldig populær. Men jeg har ikke sett den. Hverken min samboer eller jeg. Vi har lenge snakket om å se filmen Max Manus (fra 2. verdenskrig i Oslo). Ikke at jeg er så interessert i krigsfilmer :P men jeg synes det er spennende å se gater og steder og mennesker slik de levde før, dessuten skal det være en bra film!
Jeg er på en bloggrunde før jeg finner senga. Begynner med de nyeste innleggene først.. så det er mulig jeg stikker innom igjen.. Ønsker deg en god påske! :) Og - hvordan var filmen Menn hater kvinner? Fortell! :)

Viola sa...

Og forresten..flott blomst du har satt inn her! :)