fredag 17 april 2009

Skynda Fynda

Ska ha en bäddsoffa till gäststugan på landet. Har bestämt mig för en Ektorp från IKEA. En väninna tipsade mig för ett tag sedan om att köpa den begagnad på Blocket. Då sa jag att nä, fy och usch, läbbigt med gammalt tyg som andra nött på. Då argumenterade hon emot och gav mig en superidé. Till Ektorp soffan kan du för en billig penning köpa ett nytt överdrag och vips.......så har du en ny soffa. Aha, smart sa jag och började kolla annonser. Det fanns många varje dag att ringa på, men oj då vad denna soffa var poppis. Fast jag ringde på morgonen var alltid soffan i annonsen såld. Jag höll på att bli gaaaalen, inte kunde jag tro att det var ett sådant tryck efter denna bäddsoffa. Alla sagor har ju ett lyckligt slut (eller?), så även min. Härom dagen lyckades jag äntligen bli första samtalet och soffan blev min. Jippi! Ikväll hämtade vi den och den är jätte fin. Står nu lite malplacerad i vardagsrummet här hemma för att om två veckor transporteras till Värmland och stugan. Det gamla tyget är borttaget och jag ska i helgen införskaffa det nya, lite randigt i ljust rosa, grönt och vitt. Hela gäststugan ska inredas lantligt/romantiskt, i Country Style. I kontrast till stora huset som går i New England stil, marint, rött och vitt.

3 kommentarer:

Ninnie sa...

Å, det blir säkert jättefint! Ibland kan man göra fynd på begagnatmarknaden.
Måste vara härlig att ha ett sommarhus...!

3Lmamma sa...

Härligt det låter att ha sommarhus....klart du skall fynda på secondhand marknaden...bara att köpa ett nytt överdrag...Lycka till!kram

Sara Herring sa...

vad roligt att du äntligen fick tag på din soffa!
om du letar efter lite inspiration till gäststugan får du gärna kolla in vår lifestyle Country Romance.

Sara på Bemz

ps. vi tycker det är jätteroligt att fler och fler köper möbler från Blocket, och gör som du, fräschar upp med ett nytt överdrag. Förutom att de då kanske skaffar ett överdrag från oss, så tär det mindre på vår gemensamma miljö!