tisdag 14 april 2009

Ny Granne

Ja, då har jag gjort första arbetsdagen efter påskledigheten. Det slog mig idag på jobbet, tänk vad lite ledighet med sol och värme gör med de flesta. Alla var på strålande humör på jobbet idag. Glada toner och skratt hördes ideligen. Skönt kändes det eftersom det varit lite surt och buttert ett tag. Det händer mycket runt omkring mig just nu. Bland annat ska vi få nya grannar. Ett par, han och hon, som vi sett flera dagar kånka och slita. Nogranna är de så jag tror deras bo kommer bli områdets elegantaste. Med omsorg väljer de inredning och möblerar och de verkar planera för tillökning också. Då lär det bli liv i luckan här med tjatter tidigt på morgnarna. Ska jag skvallra vilka det är? Ett skatpar ;-)

6 kommentarer:

Marie sa...

Alltid kul med nya grannar!

Ulrica sa...

Haha - trots bilden fattade jag inte förrän jag kom till slutklämmen :) Vad säger det om mig? Lättlurad....;)

Olga T sa...

Här är en lättlurad till! Kul text och härliga bilder.

Susanna sa...

Oj, vad fint de gör det :-)
/Susanna

Petra C sa...

Vackert collage med en härlig story. Dessvärre tycker jag ändå synd om er som fått skator till grannar. Jag är inte sams med de som bor i grannens tall här över gatan kan man lugnt säga ;)

Charlotta sa...

Jag hoppas de inte bygger utanför sovrumsfönstret?
Ser fram emot fler bilder på nybyggarna, du verkar sitta på första parkett.