onsdag 1 april 2009

Båtsäsongen Hägrar

För några dagar sedan damp det ner med posten, information från båtklubben angående tider för årets sjösättning. DET är ett vårtecken om något! Jag längtar så in i vassen tills det är dax att kunna fräsa ut med motorbåten. Att få känna vinden i ansiktet, få höra vågorna klucka mot skrovet, känna doften av saltvatten och höra måsarnas enerverande skriande, det är bomull för min själ. Min längtan ut till skärgårdens kobbar med solvarma klippor är så stark att jag idag var tvungen att ta en sväng dit ut. Med mig hade jag förstås kameran. Se och njut med mig.


9 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Tack så mycket för den fina promenaden, underbara glittrande bilder.

Solvarma kramar från Irene

sinneskatten sa...

Jag får en så skön sommarlängtan i dina bilder.Tack!

Olga T sa...

Oj, oj, oj!!! Såna vyer älskar jag!!

Birgitta sa...

Vilka underbara bilder!
Må fint och trevlig fortsatt kväll!
Kram Birgitta

Ninnie sa...

Underbara bilder! Det ser ut som sommar....!
Jag älskar havet - får nästan ont i magen av längtan till hav, sol och sommar när jag ser dina underbara bilder....
Tänk att kunna åka ut till havet bara sådär, ta en sväng dit....vilken lycka....!
Jag har långt till havet, flera mil...men desto härligare när man väl kommer dit....får nog bli en havsutflykt snart!!!

Ninni sa...

Hlt underbara vyer! Dit längtar jag också!! Jättemycket!
tack för att jag fick följa med!
Kram Ninni

Smamman sa...

Uderbara bilder! Jag växte upp i skärgården så nu fick jag nästan hemlängtan!

Ulrica sa...

Visst njuter jag med dig... Vi har ingen båt längre, snyft. Men väl en brygga där jag kan spana på alla båtar som åker förbi mellan skuru och strömma....

Bitten sa...

Vilka underbart ljuvliga bilder! Helt fantastiska ...