lördag 4 april 2009

Lördag

Tidig uppstigning, redan 05.15 gick klockradion igång idag. "Lilla" F jobbar 06.00-11.30 i stallet idag och taxirörelse som jag bedriver (ha, ha, ha curling morsa kanske det skulle stå) skjutsar jag gladeligen ;-). Lite bloggande och utmaningar, frukost med C och DN i sängen sedan hopp in i duschen för att 11.00 gå på skogspromenad med fikakorg tillsammans med bästa vännen. Förhoppningsvis lite lat eftermiddag i trädgården för att sedan starta middagsförberedelserna eftersom svärföräldrarna kommer klockan 17.00. Ja just det, packa var det ju också eftersom "lilla" F åker på skidresa tillsammans med sin bästa kompis´familj imorgon. Japp, det är min lördag det. En ganska mysig sådan dock ingen rast och ingen ro som kossorna hemma hos mamma oftast får. Kollaget är på hennes skotska höglands kor. 14 stycken husdjur har de nu när den senaste kalven anlänt (på bilden 1 vecka gammal). Önskar dig en fin lördag vännen.

3 kommentarer:

Ulrica sa...

En härlig lördag till dig med, och hoppas du får vila lite också. Curlingmamma känner man ju igen:) Idag ska det skjutsas lite hit och lite dig....

Läckra långhåriga kossor din mamma har, mäktiga husdjur:)

Viola sa...

Hei. Ja, jeg har vært litt fraværende på bloggen denne uka.. Så godt å få en kommentar om at jeg er savnet! :) Jeg skal ta den utfordringen din - etter hvert.. Ha en god helg og påske! Vi snakkes :)
Klem fra Oslo! :)

B i r g i t t a sa...

Nåt åt det hållet ville jag skapa bild häromdagen men jag hittade inga hästar eller kor på nära håll :(
:)
Du lyckas alltid - härligt!