lördag 11 april 2009

WTFDC: Påsk För Mig

Jag pyntar inte så mycket till påsk, nä det blir lite lagom. Vi satsar på godiset här ;-) Två påskpynt som jag aldrig vill vara utan är den söta kycklingen som "lilla" F gjorde under pysseleran på dagis. Ja det finns mängder av pyssel från den tiden, men just denna är jag extra förtjust i för ögonen är så vackra. Det var under "lilla" F´s princesstid denna kyckling kom till därav de långa ögonfransarna. Sedan är det påskkärringen från min pappas hem. Hon är så himla ful och ser så elak ut och är så gammal så att den långa näsan trillat av, men hon är ett minne efter pappa som idag inte finns med oss, tyvärr. När denna kärring står på bordet är det som att pappa är med och firar påsk. Fler bidrag med temat "påskigt för mig" hittar du hos WTFDC.

7 kommentarer:

GANSKA LAGOM sa...

Vilket härligt påskpynt! Jag älskar det pynt som barnen har gjort och det är det enda som är framme här också, förutom barbagul förstås! =)

whatthefuckdotcom sa...

Härligt med personligt påskpynt :)

Glad Påsk :)

anemonen sa...

Precis så tycker jag man skall pynta. Alltså med saker som har ett personligt värde. Fina är de där grejerna. Glad Påsk

Ulrica sa...

Härligt påskpynt. Här är det inte heller så mycket pynt... Jag är ändå mest ute och väcker den gamla trädgården från sin törnrosasömn.

Paula sa...

hoppade bara in för att önska dig en glad påsk..

annalarssonphotography sa...

Söta påskfilurer! :)

Självklart är det GODISET man vill åt! ;)

Nu har jag fått upp mitt Påsk-bidrag också!
Hoppas du haft en fin påsk!
Kram Anna

Viola sa...

Søte påskefigurer hos deg. Og med gode minner, personlighet og sin historie :)