torsdag 2 april 2009

Torsdags Reflektion

Damm är min reflektion denna vecka. Eftersom jag varit krasslig och behövt vara hemma på dagarna för att kurera mig har jag upptäckt hur väldigt dammigt mitt hem igentligen är. Vårsolen gassar in genom smutsiga fönster och får då varenda litet dammkorn att framträda. Igentligen borde jag inte stöna över detta för den är ju efterlängtad och ett vårtecken om något, vårsolen. Snart är det dags att ta tag i den årliga vårstädningen tror jag. Eftersom damm är så trist och färglöst bjuder jag på en bild med vackra tulpaner istället. Fler tankar och funderingar från den gångna veckan läser du hos Torsdags Reflektion.

17 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Vackert ljus i din bukett. Ja, damm finns det hur mycket som helst av just nu, eller rättare sagt det syns väldigt bra just nu. Vårstädning - inte kul. Ha det bra/Lis

Emma sa...

Tack för att du väljer att visa så vackra tulpaner, damm har jag nog av hemma... :)

Barbamorsan sa...

Älskar tulpaner och din bild var jättefin! Usch för allt damm som syns överallt nu..

Anonym sa...

Så vackra tulpaner med jättefina färger. Är själv allergisk mot lökväxter så jag blir sååååå glad av att titta på din bukett lite på avstånd så här.
Tack för det!!!

Bitten sa...

Oj, vilka vackra blommor! Tala inte om damm, jag kan sälja lite på blocket. Och fönstren ska man inte tala om, allt skit syns ju så här i vårsolen. En gång när jag hade magsjuka fick jag ryggskott när jag satt på toa och försökte torka bort lite damm.
Klart du får lägga upp min blogg förresten ...

Anette sa...

Det är väl det enda som är tråkigt med våren. Man ser hur dammigt allt är inne, för att inte tala om alla smutsiga fönster....
Men tulpaner är ju alltid vackert, speciellt i den färgen! /Anette

Karin Berg sa...

Tulpaner är verkligen vackra! och även vi har sett allt damm nu. Man är så glad för solen som skiner in men tyvärr så ser man allt skit också...

Veronica sa...

Härligt ljus i tupanerna, fina färger!!!
Damråttorna tar vi tag i sen, eller hur?!!!!
=)

Viola sa...

Nää du damm och smuts är ingen kul reflektion på bild.
Man får tacka då för din tulpanuppvisning som genast gör en på gott humör!

Hej från mig!

Ingrid sa...

Vilka vackra tulpaner, se på dem och glöm dammet!!

Pumita sa...

Prata inte om eländet! Jag tror att jag ska investera i stora mörka solglasögon för inomhusbruk. ;)

Tulpanerna är underbara!

Cecilia Artista sa...

Tack för att du la upp bilden på de vackra tulpanerna och inte en bild på damm! Fint foto. Du har fotat med nya kameran förstår jag!

foto CHIP sa...

Tulpanerna passade bra att avsluta dammtussarna med :)
Måste köpa några idag :)

Megera sa...

Underbar bild på tulpanerna. Lika underbart är det absolut inte när vårsolen hittar allt damm, man inte ens visste att man hade... :o)

Henry sa...

Tulpaner har vi njutit av hela vintern, men idag köpte jag två gula påskkrukväxter!

Trebarnsmamman sa...

Hihi, ja, tulpaner är väldigt mycket finare än damm!!!!! Reflekterade faktiskt över exakt detta idag...dvs att i vårljuset syns all smuts, undra varför?

Ulrica sa...

Iingen torsdagsreflektion för mig idag... men jag delar din. Har spanat och sett att nu är det fags för vårstädning:)