torsdag 23 april 2009

Den Är Här Nu

Yes, så har den äntligen anlänt till Stockholm, den som alla andra i Sverige redan verkat få smaka på, värmen. Idag kom den utlovade temperaturhöjningen och termometern har visat på 17 grader och varmare ska det bli till helgen. Jag tassade hem lite tidigare från jobbet idag och passade på att sitta en stund ute på altanen och njuta av solens underbara smekande strålar. Vilken energi jag fick. Spritter i hela kroppen och sinnet sjunger. Som grädden på moset är det fredag i morgon och en mysig helg med la famiglia väntar. Det blir lite blandad kompott på aktivitetsfronten ser det ut som. Ridning, prommis med Nikon, trädgårdsarbete och bokslukarstund i solstolen. Ja, och sen blir det grillning förstås. Nu ska jag slänga mig i soffan och se på det oerhört kulturella programmet "Hjälp, jag är med i en japansk tv show". Ha en fin kväll alla vänner. Kramen :-)

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Missade "Hjälp jag är med i en japansk tv show"
Var på bio med L och E, tittade på 17 again.

Anonym sa...

Låter som om du har haft en supermysig eftermiddag i solen. Och härligt blir det säkert i helgen om meterologerna har rätt.
Själv råkade jag ta död på min Canon i kväll :( ...tappade den i marken. Det var väl inte så länge sen du råkade ut för samma sak!?!

Ha en fin kväll!