torsdag 30 april 2009

Torsdags Reflektion

Hästar, hästar och hästar sammanfattar min senaste vecka. "Lilla" F har äntligen blivit medryttare så nu är det ridning onsdag och torsdag på ridskolan och måndag, fredag och lördag eller söndag på medryttarhästen Dante. Jag vet att det är ett späckat schema, alldeles för mycket igentligen, men fram till midsommar kör vi så här. Det är en jätte möjlighet för min dotter för nu rider hon även privatlektioner och ni som rider eller har ridit på ridskola vet vilken skillnad det är. Som privatelev får du all uppmärksamhet och kan utnyttja ridlektionen till max. Troligtvis ska Dante flyttas till sommaren och då börjar återigen jakten på medryttarhäst. Vi passar på att njuta så länge det varar. Härliga kvällar tillsammans i stallet har vi, "lilla" F och jag tillsammans med "lilla" S och hennes mamma. Läs vad andra bloggare har för Torsdags Reflektion, vet ja.

11 kommentarer:

Viola sa...

Roliga saker kan man dra på sig om man uppskattar det. Och sen vet att det är under en viss tid.

Passa på att njut ordentligt!

Ha en skön valborg!

sinneskatten sa...

Jag önskar att jag vågade rida men jag tycker dom är så stora .
Härligt att din dotter rider!

Emma sa...

Så mysigt det låter! Hoppas ni kommer ha strålande väder för era turer :)

Anette sa...

Det låter ju härligt och vädret passar ju utmärkt för ett sådant späckat ridschema. Att jag sen inte vill byta med dig.....det är en annan historia (hästar är stora!). Kram Anette

strömmas sida sa...

Vad roligt att hon har möjlighet att rida så mycket. Frisk luft och motion och djur med ansvar. Kan det bli bättre *ler*.

Önskar dig en fin helg

strömma

Henry sa...

Kanske säkrare med skygglapp på ryttaren än på hästen!

Cecilia Artista sa...

Ni har verkligen lagt upp ett ambitiöst ridschema! Jag hoppas ni får riktigt trevligt!

Min ena sons sambo har två egna hästar och sonen som aldrig ridit och var riktigt hästrädd är nu ofta med henne och sköter hästarna och rider också! Kärleken kan verkligen övervinna mycket!

Jag är nu tillbaks i vackra vårlika Sverige och tänker förstås gå ner till brasan här vid Mälaren.

En riktigt trevlig helg önskar jag dig!

Mia sa...

Det låter fullt upp, men också härligt!!

Ha en fin Valborg!

Kram Mia

Anonym sa...

Härligt med ett sådant brinnande intresse.
Jag är livrädd för hästar, hoppar djupt ner i dikena när jag träffar på någon. Men de är vackra på bild.

Anonym sa...

Härligt det är nu det är roligt att ha häst och inte på vintern när det är snöstormm... Snart kommer våran hem. Då skall jag dit å lukta på honom... Ha en underbar helg...Paula

Trebarnsmamman sa...

Klart det blir mycket...men oj vilken chans och vilken härlig mamma-dottertid ni får du och din dotter, njut!!!!!!!!