fredag 27 mars 2009

ABC: D

Imperiet Disney med alla sina familjemedlemmar är känt över hela världen. Pappa är Walter Elias Disney som föddes 5 december 1901 i Chicago, USA. Arbetet med tecknad film gjorde att Walter blev en av världens mest kända filmproducenter. 1923 grundade han tillsammans med sin bror Walt Disney Company. Företagsmärket är tre stora runda cirklar som tillsammans bildar huvudet och öronen på frontfiguren Musse Pigg. Företaget har ca 130 000 anställda världen över och årsomsättningen är omkring 30 miljarder dollar. (!)
Kollaget är från bilder jag fotade när vi var på Magic Kingdom, Orlando, USA i januari i år. Nyfiken på fler D ord? Kika då in hos Petunia´s ABC.

28 kommentarer:

amylin sa...

Disney er en fin D. Jeg liker fortsatt Disney.

MineSine sa...

Disney har liksom alltid vært der - og kommer nok til å være der videre! Disney er vi glad :-)
Flott D! God helg om litt!

Rune Eide sa...

En populær D! det oppdaget jeg da jeg var ledsager for en skokk tenåringer på skoletur til Paris og Euro-Disney.

Inger sa...

En flott D! Jeg vokser aldri fra Disney :)

Ha en fin helg!

Marie sa...

Disney tar fram något av barnet i oss. Och alla har vi ett Disneyminne.

Anonym sa...

Disney er en koselig del av oss alle. Flott bidrag! Klem fra Randi**

Anonym sa...

Vilket jättefint collage du gjort!!!

elle-melle sa...

Disney er evigvarende, like bra i dag som for et halvt århundre siden.
Bra tolkning:)

Helle K. sa...

Disney er næsten som et medlem af familien :) en man er vokset op med ...

Mandy Lou sa...

Disney ja, det er noe alle har et forhold til. Kjempebra tolkning!

Olga T sa...

Mycket bra val av D. Disney är stort! Härligt collage av fina foton!

Ruth sa...

Flott løsning på oppgaven. Disney er vel noe ingen noengang vokser fra. Ihvertfall ikke jeg. Jeg blir rørt bare jeg tenker på moren til Bambi. ;)

Ha en fin helg.

Evami sa...

Herlig løsning på D.Og hvem har ikke sin favoritt blandt Disney figurene? Min er Ole Brumm og hans univers:) Ha en Flott dag:)

Januarsola sa...

Drømmen min er å besøke Disneyworld. Herlige bilder du har satt sammen.
Lenge leve Disney ;)

God helg!

Anonym sa...

Disney er en av mine favoritter også:))
Ha en fin helg..bor forresten i Sverige jeg og;)

Charlotte - FO² sa...

Nei, disney blir man aldri lei!! Kjempe fine bilder:)

ha en finfin helg!

TorAa sa...

Eureka, du fant en fantastisk løsning med flotte fotos på ukens bokstav: D for Disney

Anne sa...

Dette er jo en D vi alle kjenner!!
Vokste jo opp med Donald mellom hendene jo :-))

Disney World var barnedrømen det aldri ble noe av desverre...

God helg til deg

Mitt hvite hus sa...

Herlig... Disney er noe alle kjennerO=) God helgO=)

Anonym sa...

Her er det mange kjente og kjære som er samlet på ett brett!!

Hvilken glede har ikke Disney gitt oss gjennom mange, mange år. :)

Sologbolig sa...

D for Disney var ein fin tolkning. Og flott collage. Ha ei fin helg.

FO - 2 sa...

En gøyal D dette! :)
Vi har vært i Disneyland, Paris en gang, og der storkoste vi oss, både liten og stor. :)

Ha en fin lørdag!

Tove E sa...

Heia!
Flott bidrag, Disnyland er en drøm.

Vestlandsjenta! sa...

D for Disney er jo flott! Er det noe som alltid kommer til å være der så er det Disney!! Noen av de 30 mill dollar sku jeg gjerne hatt, det er sikkert!! Hehe!
Flott innlegg!

ASSA sa...

En flott D!

Ha en DEILIG helg!

Viola sa...

Flott innlegg på D! :) Jeg har aldri vært i noen Disney Land. Men jeg har vært veldig glad i å lese tegneserier. Hadde en periode på 90-tallet jeg fant igjen lesningen av tegneserier, men nå er det leeeenge siden.. :) Ha en fin helg! :)

Unknown sa...

Disney er ein del av oss på ein måte...
Har alltidt vore der og vil sannsynlegvis fortsette slik og:0)
Vi samlar på Disneyfilmar og...
I 1990 var eg i Disneyland, Florida!!

Vanja sa...

Flott D bidrag...Donald Duck er nok min Disney favoritt...også bor han i en sånn helig liten by:-)
Ha ei fin uke, klem Vanja