söndag 22 mars 2009

Kraft

Jag funderar på vad kraft står för och upptäcker att jag kan tolka ordet på många olika sätt.Wikipedias förklaring är att Begreppet kraft, som infördes av Isaac Newton, är en abstraktion inom fysiken för att förklara och beskriva orsaken till förändringar i ett systems rörelse. Inom den klassiska fysiken förklarar Newtons tre rörelselagar kroppars rörelse under inverkan av krafter, dessa tre lagar kan sägas definiera krafter som verkar på ett system. De tre lagarna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kraft

Oj, oj, oj så obegripligt detta känns på söndags morgonen. Nä, jag väljer lite enklare hjärngympa och hämtar mina krafter från filmens värld istället. Fler tolkningar på kraft hittar du hos Fototriss.
1. Spiderman, kraftklättring på hög nivå.
2. The Jaws, världens mest kända kraftgap.
3. Bolt, hunden med inbillad superkraft.

30 kommentarer:

Annika sa...

Det var en annorlunda och kul tolkning på kraft du har fått till. Den lilla hunden Bolt ser så lömsk ut så han får bli min favorit här hos dig.
Ciao Annika

Anonym sa...

En sådan fin och trevlig blogg du har!

Marina sa...

Vilken kul tolkning av temat. Min favorit här blir nog hajen.
//Marina

Anonym sa...

Spiderman - Kraftfull som alltid blir min superfavorit här hos dig!
Ha en skön söndag! Kramis

Anonym sa...

Rolig tolkning och superfina bilder. Den i mitten fastnar jag för, fast helst inte i käften på hajen ;-) Eva

Anonym sa...

Jättekul tolkning, gillar trean bäst. Fortsatt trevlig helg.

Anonym sa...

Riktigt kul tolkning på temat.
Din sista bild blir min favorit.

Ha det gott // Nettan

Eva-Lena Sjösteen sa...

Rolig tolkning och naturligtvis blir hunden favoriten :)

Önskar dig en skön söndag/kram

Anonym sa...

Häftiga bilder! Hajen blir min favvo. Ha en skön dag! Kram Birgitta

Anonym sa...

Bolt får veckans röst.
Ha det gott.
/Zippo

Mita sa...

Vilken fin blogg du fick till, ha det bra

Anonym sa...

Du har verkligen lyckats få till en lite annorlunda vinkling på temat, jättetrevlig!

Jah Hollis sa...

Kul idé att visa kraftbilder ur popkulturens värld. Jag tror det är många av oss som kopplar av och hämtar kraft till vardagslivet där.

Cecilia Artista sa...

Kul och lite annorlunda tolkning! Kraft kan verkligen komma från olika håll. Mittenbilden kanske är läckrast.

Anonym sa...

Vilken bra tolkning du har gjort

annalarssonphotography sa...

Härlig tolkning av krafttemat! :)

Jag störtgillar Hajen!

Ha en fin söndag!
Kram Anna

Photos by Storm sa...

Fina bilder och smart tolkning. Hajen ger mig både rysningar och väcker liv i gamla minnen. Dvs första gången man såg filmen och inte att jag mött en haj på riktigt./Lis

hem ljuva hem- helena sa...

Härlig tolkning av temat! Min favorit bli hajen!

Anonym sa...

Anorlunda, men nycket rolig tolkning på temat.
Ja, den hajmunnen skulle man inte vilja råka ut för.....L*)
Den blir min favorit

Ha en fortsatt bra vecka

/Maria

whatthefuckdotcom sa...

Härliga kraftkällor, ryser lite åt 2an, jag är livrädd för vatten bara för att jag såg Hajen i lite för ung ålder :)

Jag har en Sony DSC H50, jag tror det kallas bridgekamera. Min fototriss gjorde jag i Picasa3, gratis och hittas på Google, men jag har även photoshop 7.0 (Där jag gjorde bakgrunds-skuggorna :))

Ulrica sa...

Jamen du vilken skön tolkning och jag håller med Wikis förklaring är för tung en söndag:)

Jo tack, vi hade det mycket trevligt igår:)

Anonym sa...

Mycket bra.. Din energi och Kraft på filmens värld.. mycket annorlunda tolkat och visst finns det otroligt många sätt att tolka KRAFT:-)

Anonym sa...

Extremt rolig tolkning av temat tycker jag men sista bilden blir nog allt min favorit

Randi sa...

Häftiga tolkningar - gillar alla tre!!!

Hero sa...

Roligt tema!Trots mitt namn saknar jag de egenskaper som dina bilder visar. Men jag har förstås andra:)
Gillar alla tre bilderna tillsammans,så de blir favorit alla tre.
Ha det så bra

Rajson sa...

Kul tolkning.Hajen ryser jag fortvarande av.
De andra har jag nog inte sett.
Ha det gott!

Veronica sa...

Wow, vilken läcker triss du bjussar på. Blir lite full av skratt. Vi har just sett bolt så den vinner mitt hjärta idag =)

Susanne sa...

Härliga trissbilder! Jag tror nog att Bolt blir min favorit. Tron kan försätta berg... Eller hur säger man..
Mvh Susanne

B i r g i t t a sa...

Vad roligt det är med alla olika tolkningar - :D
Jag väljer nog Spiderman idag - skulle vara kul att kunna fasadklättre :)

Paula sa...

Hihi här var det roliga och annorlunda bidrag. Bolt vinner då han är super coool. Härliga bilder