måndag 2 mars 2009

Hur Är Det Möjligt

Sitter och klipper med ögonlocken, har svårt att stava och tankeverksamheten går på sparlåga. Har ju för 17 haft semester och vistats i fjälluft en hel vecka. Ska jag inte vara sprudlande pigg då, på gränsen till överenergisk? Jag misstänker starkt att det är den nalkande våren som spelar mig ett spratt. Övergången från mörkt till ljust påverkar mig nästan mer än tvärtom, på hösten. Det är helt okej då, ja att det är tröttsamt och segt eftersom min älskade vår snart, snart kommer. Ja ni hör hur jag längtar, nästan som ett barn som håller på att längta ihjäl sig efter Tomten på julafton. Fler som har galen längtan efter våren? Nu kryper jag till kojs med mitt favorit te i min favorit mugg och ett nytt nummer av min favorit tidning Drömhem & Trädgård. Natti Natti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp! Jag längtar oxå efter våren - vansinnigt mycket - fotograferade blommor häromdagen ;)
Tack för dina ord inne hos mig! De värmde! Kramis

Anonym sa...

vilka fina tulpaner :)

svar: tackar!

gaspedal.blogg.se