onsdag 25 mars 2009

Sov Gott Kompis

Ja, så var det bestämt då. Långzoomaren Olympus SP-560 får somna in för gott. Visst kommer jag sakna dig, men jag har ju alla minnen från våra fina stunder tillsammans. Allt roligt vi varit med om, alla underbara platser vi besökt tillsammans och alla fina foton vi samlat på oss genom åren. Tack för den tid vi fick tillsammans och för det intresse du fick mig att brinna för. Du tände en låga i mig som nu brinner med större och häftigare intensitet än någonsin. En ny bekantskap har jag fått som lovat trösta mig i min saknad efter dig. En vän med enorm tolerans och tålmodhet. En vän som tillåter mig vara klumpig, vilsen och sökande. En vän som lovat mig en lång vänskap med många roliga utmaningar som väntar på oss.

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Det kommer bli bra... En fin avslutning ger du din gamla vän iallafall.

Viola sa...

Det der hørtes sørgelig ut.. Man blir venn med et kamera også, som man har vandret mye rundt med, sammen.. i kanskje mange år.. Hva kan jeg si? "Kondulerer.."
Men håper du får mye glede ut av ditt nye kamera, som du sier selv..

Anonym sa...

Tråkigt att det skulle gå så illa. Du får glädja dig åt din nya vän.