torsdag 12 mars 2009

Torsdags Reflektion

Projekt Flicka Blir Tonåring är en given Torsdags Reflektion denna vecka. Arbetet fortskrider enligt planerna. Nu är väggarnas skarvar slipade och nästa steg blir spackling av hål och skavanker. Det är ett moment som tar lite tid då C är sååååå noga. Jag kan ibland vara lite otålig, vill ju ha upp tapeterna för jag är så nyfiken på slut resultatet. Har inte lust att vänta på allt förarbete som ska göras. Då är det ju tur att C leder hantverket. Jag är ju bara projektledare och dom är vi ju vana att lyssna på , men sedan ändå följa vår egen strategi ;-). Hela övervåningen svämmar nu över av säng, skrivbord, hurtsar och byråer. Allt till salu. Hoppas det hör av sig nå´n snart för det är vääääldigt rörigt och trångt där uppe just nu.

15 kommentarer:

sinneskatten sa...

Men ni går en skojig tid tillmötes, så kul att få till det.
Och att få en liten tjeja att bli tonåring är också speciellt.

Anonym sa...

Lycka till med allt!

Hoppas att det blir som tänkt och inte ni trillar in på någon ny bana!

Inte lätt att sälja idag, de som köper vill att man mer eller mindre skänker sakerna till dem. Tråkig attityd!

Ha en fin torsdag!
akson

Anonym sa...

Även om underarbetet tar sån förskräckligt lång tid och samtidigt är så viktigt, så förstår jag längtan efter att få se det klart. Det är alltid kul att förnya hemma och nya tapeter gör så mycket.

Anette sa...

Känner igen mig.........precis likadant här hemma! Men det går rätt bra att vara projektledare.
Kul för dottern att få ett "vuxet rum". /Anette

Anonym sa...

Vi har ett liknade projekt på gång.
Dottern ska slippa sina gröna tapeter med DINOSARIERbård. Ett minne från när sonen bodde i det rummet.

Vi håller på att packa ner i kartong och i helgen ska vi börja...hoppas jag.

Anonym sa...

Haha, det låter som om din man är släkt med min man :) Har hört att man skall testa äktenskapet genom att se om man kan tapetsera tillsammans...jag och maken kan inte tapetsera tillsammans, vi bara bråkar! (men jag hade tänkt fortsätta vara gift med honom ändå ;) ) Mina föräldrar däremot var ena fenor på att tapetsera - de är skilda nu ;) Ser i alla fall ut att bli fint! Och jag hoppas vi får se slutresultatet en anna gång!

Ulrica sa...

Jag blir så sugen att renovera när jag ser era bilder. Min man vägrar dock... Och själv, nja. Det ska bli så spännande att se resultatet.

Emma sa...

Jobbigt att behöva ge sig till tåls när man längtar efter att se slutresultatet, men så mycket snyggare det kommer vara med ett grundligt förarbete :)

Cecilia Artista sa...

Ja det är ju resultatet som räknas och där ingår väl det tråkiga underarbetet. Hoppas ni får det riktigt fint när det blir klart!

Karin Wijk sa...

Blir så sugen att ta tag i ett av våra tapetseringsprojekt nu. Men förarbetet är ju sååå tråkigt, men det blir ju oftast så fint sen.
Lycka till! / Karin

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det blir säkert jättefint när det är klart, med dej som projektledare blir det säkert ännu bättre ;)

Må gott, önskar Irene

Pumita sa...

Vad roligt för dottern! Och för er andra också när det är fixat och klart. Du kanske kan ha garageloppis? Det är ju populärt nuförtiden.

Hedwig sa...

Ditt foto påminner om vad jag har framför mig, har bara svårt att bestämma mig för var jag skall börja.

Anonym sa...

Jag har haft målare hemma hos mig hela veckan och det är ju roligt att det blir fixat, men fy sjutton vad det luktar i en liten lägenhet!

Mimmi sa...

ush ..det såg lite rörigt ut ja :)
men kan trösta sig med att det blir bra när det är klart ..får man ju verkligen hoppas :D