lördag 7 mars 2009

Musikfoto 8

Har hittat fotokedjan Musikfoto. Denna skiljer sig lite från de andra jag deltar i då jag förutom att presentera en bild också ska välja musik till veckans tema. Spännande, så jag testar. Denna veckas tema är Kvinnlig favorit och utan tvekan väljer jag då Sonja Aldén. Hon började sin musik karriär på Wallmans Salonger i Malmö, skrev Shirley Clamp´s bidrag till Melodifestivalen 2005, deltog själv 2006 och 2008 kröntes hon med en Rockbjörn i kategorin "Årets Kvinnliga Artis". Sonja har också skrivit ”Du är allt”, en av Sveriges mest önskade och framförda bröllopsvisor som inte går någon förbi. Jag gillar henne för de underbara texterna och den lugna ljuvliga musiken. För Att Du Finns är en fantastisk kärlekslåt som jag vill dela med mig av till er idag. Kärlek ja, kan vara till en partner, till ett djur, till föräldrar eller till en vän. Mellan "lilla" F och "lilla" S finns kärlek som bestått i många år. Fotot är taget för många år sedan när vi var högst uppe på Nipfjällets topp i Idre och flickorna lekte Titanic. Bilden visar en underbar kärlek mellan två vänner och jag önskar att dessa underbara töser får ha varandra hela långa livet. Löv U both.

12 kommentarer:

Pia sa...

Fotot är kanonfint och visst önskar man att vacker vänskap skall hålla livet ut!! Sonja A är absolut inte någon jag lyssnar till men den passar ju till fotot!!

Namn: Eva sa...

Underbart foto! Vilka söta flickor!
Jag gillar inte Sonja A men smaken är ju som baken!

Insåg idag att jag mest lyssnar på manliga artister! Det är ju ganska pinsamt som den feminist jag är!

Må så Gott/Eva

Anonym sa...

Oh den biten är UNDERBAR, det är min älsklings och min egna kärlekslåt den spelades första gången vi träffades och har för alltid stannat kvar hos oss. När vi gifte oss sjöng kantorn den för oss och inga ögon var torra ska jag lova. Spelas den på radio så liksom stannar livet upp och vi bara ser på varandra.

Mmmm

Anki N

Anna tassar in.. sa...

Härligt underbart..du vet kärlek är det bästa jag vet..mmmm så fint.

Anonym sa...

Ett fint foto och ett fint tema!

Ha en trevlig helg!

Anette sa...

Tänkte faktiskt på Titanic när jag såg bilden, så då var jag ju inte helt "ute och cyklade". Fin bild och fin låt! Kul att få veta lite mer om Sonja, kändes som om hon bara dök upp överallt helt plötsligt. /Anette

Rajson sa...

Underbart foto, värmer!Har två döttrar som jag hoppas ska förbli de bästa vänner livet, ser bra ut än så länge.Idag åkte den stora för att bo hos den lilla i Österrike där hon jobbar över vintern.Mysigt när de delar intressen.
Gissa vem jag ska lyssna på onsdag i Vara konserthus?Självklart Sonja Aldén.Du kände nog på dig detta!!!
Tack för ditt bidrag och kul att du hittade in till detta lördagsnöje!
Ha det gott1

Anonym sa...

Sonja, Sonja en riktigt bra artist med guld i strupen:-)
Ha de gott trevlig lördag..

Karin Wijk sa...

Helt underbart foto! Sonja kan sjunga hon, även om jag inte hört så mycket förutom den här sången.
/ Trevlig helg!

Veronica sa...

Den är riktigt fin den!!
Tänkte först lite på titanic när jag såg bilden =)
Bilden är verkligen kärleksfull, klockrent!! =)

Anonym sa...

Ditt val av kombinationen av bild och musik är mycket bra till veckans musikfoto. passar verkligen bra till Sonja Aldéns låt "För att du finns". Det finns så mycket känsla mellan dem.

Sanna sa...

Naaw! Vad små vi var där! :')