måndag 23 mars 2009

Veckans Port Nr 1

Premiär idag för Kadermo´s fotoutmaning Veckans Port. Detta gäller: Veckans port är en samlingsplats för alla som gillar att fotografera dörrar och portar. Det kan vara hela dörren/porten eller bara en lite en detalj. Det kan vara inifrån eller utifrån. Det kan vara en dörr/port på en byggnad eller i naturen.Med andra ord - allt som kan kallas dörr eller port.

Mitt bidrag kommer från Edinburgh, Skottland. På vägen upp mot slottet, en varm solig dag, passerade vi denna lite "pipiga" man stående utanför en väldigt vacker och pampig port. Lägg märke till vattenflaskan, hi, hi. Ja, det var verkligen varmt ;-)

12 kommentarer:

sinneskatten sa...

Att stå där och blåsa kan inte vara lätt, tur han har sin vattenflaska.
Porten är väldigt vacker utan mannen framför också.

Anonym sa...

Välkommen in till mig ! Det skall bli kul att se alla fantastiska portar och dörrar som finns - och då menar jag inte bara utsirade som min första. Alla portar har sin charm - det är det fina i kråksången.

Anonym sa...

Åh vad fin dörr han pipspelaren står framför.

Cecilia Artista sa...

Dörren är verkligen vacker men mannen - nja .. Men han kanske spelar fint!

annette sa...

Snygg dörr med mkt träsnideriarbete nerlagt, mannen tja;)

Ha det så gott!

annette

vivan sa...

Han har valt en vacker plats att stå och blåsa på...härligt med all "snickarglädje" Kramen!

Husbilen Credo sa...

Spelemannen blåser för fullt medan andra fotar honom - men är dörren i trä ser mer ut som en dörr med koppar beläggning på. Fint foto.
Ha en fin kväll!

Ulrica sa...

Killen är ju bedårande:) Och porten ståtlig och ser attans tung ut.

Anonym sa...

När jag for runt i Skottland var dessa säckpipeblåsare charmiga i några dagar. Till slut försökte jag undvika dem :-) Han ser välmående ut, kanske är det en fördel med kilt... Porten ser väldigt tung ut, verkar vara i metall. Gav säkert bra hjälp åt pipblåsaren. :-) Kul att du tittade förbi min spökport.

Della sa...

Vilken port! Den måste var enorm. Och tjusigt med en pipis framför. Men musiken är ingen favorit för min del.

Anette sa...

Vilken härlig dörr! Undrar om den gnisslar lika mycket som musiken *ler*
Jag har ett minne från Inverness, där en säckpipsblåsare stod vid slottet och spelade. Häftigt. /Anette

anemonen sa...

En fin port, och med manlig fägring dessutom.