lördag 28 mars 2009

WTFDC: Vad Är Vardagslyx För Dig

Allt som har med själavård och återhämtning att göra är lyx för mig i min vardag. Efter kontakten med "den berömda väggen" för många år sedan är jag nu duktig på att planera in egentid på mina lediga dagar i veckan. Läsa en god bok eller favorit tidningen med en god latte i handen, simma och ta en bastu, långpromenad i skogen, bara vara i solstolen................

Min bild får symbolisera lugnet och harmonin som är så viktig för mig. Mer vardagslyx hittar du hos WTFDC.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig och rogivande bild. Jag önskar att jag kunde ta det lika lugnt i min vardag. Men jag ska öva på det. =)

Ha en underbar lördag.

3Lmamma sa...

Härlig bild...ja det är så viktigt att ta hand om sig själv för att kunna må bra och inte ta ut sig helt.tack för att du påminde mig om det!Nu skall jag läsa DN och dricka latte;0)..Trevlig helg ochKram

Bitten sa...

Jag önskar att jag kunde unna mig sådan vardagslyx, men ibland måste man bara vara, och vid vattnet är det ju helt underbart. Sällan får jag sån ro i kroppen som när jag sitter och tittar ut över vattnet.

foto CHIP sa...

Precis så känner jag också! Varför måste en vägg behöva påminna om sånt viktigt!

Cecilia Artista sa...

Ja det är viktigt att försöka koppla av njuta av tillvaron - även i det lilla!

Vi har båda havsbilder idag!

whatthefuckdotcom sa...

Så härligt att bara vara. Vardagslyx när den är som bäst :)

cat sa...

Jag håller med om att det är underbar vardagslyx. Jättefin bild:)

Ulrica sa...

Lugn och harmoni - så viktigt i livet. Min man brakade in i den "berömda väggen". Lång resa tillbaka och stökigt för familjen runt omkring. Skönt att höra att du är tillbaka och att du tar hand om dig själv. Kram U

Ulrica sa...

Just det - du har något hos mig.

Fatima sa...

Håller med, själavård är något alla borde unna sig ofta, ofta!
:)

Olga T sa...

Lagom är bäst, ibland har man dock inga val, fast då är det kanske ännu viktigare att ha med sej de tankar du skriver om. Idag har jag haft min egostund i solen ute vid havet. Både tiden och vattnet stod still!

Amanda sa...

Hej Marie. Jag har också bränt ut mig och det med besked. Jag kommer aldrig att återhämta mig. Jag blir glad när jag läser att du i dag kan koppla av med en bra bok eller "bara vara". Jag har varit en bokmal och säg vad jag inte har gjort, som jag inte alls gör i dag. Jag har lärt mig att det finns olika nivåer av ordet utbränd. Det gick hål på en hårt pumpad boll, all luft och ork försvann.
Jag kan koppla av när jag reser bort, det är en bra medicin och jag längtar efter att det ska bli varmt och soligt, då åker brassestolen fram och en matsäck.

Så många olika fototeman det finns, jag ser det på din blogg. Jag har lärt mig att leva "här och nu" och att "övervintra". Allt behöver jag inte ta itu med på en gång det kommer andra dagar. Må så gott min flitiga kommentator. /Amanda

strömmas sida sa...

Vilken härlig rofylld bild.

Skönt att du kan stanna till och
bara ta det lugnt. Det är livsviktigt och bra vardagslyx.

kram
strömma

Fotsteg i Rabatten sa...

håller med dig, en fin vardagslyx. fast det borde inte behöva vara en "lyx".

GANSKA LAGOM sa...

Vad härligt du har fångat blänket i vattnet! Jättefin bild!!