lördag 28 mars 2009

Musikfoto 11

Detta sjunger jag i bilen/duschen. Japp, temat hos Musikfoto denna gång. Jag sjunger inte i duschen, men ibland i bilen. O ja, och hellre än bra om du frågar mina passagerare ;-). Oftast är det radiomusik som skvalar när jag är ute och gör vägarna osäkra. Då blir det lite nynnande för det mesta, men om min favoritartist spelas då sjunger jag för full hals.

Kan du gissa vem artisten är? Född 23 september 1949 i Freehold, New Jersey, USA. Har gett ut 25 album som sålts i över 115 miljoner exemplar. Har fått en Oscar och Polarpriset. Många låttexter handlar om uppväxten i New Jersey, men också om arbetarklassens USA och om underpriviligerade människor i samhället. Mitt låtval är Thunder Road från plattan Born To Run 1975. Det var för övrigt min allra första egna skiva.

Örongodis: http://www.youtube.com/watch?v=MMhetitt9bI

13 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Den mannen är ju "the best!".
Må så gott!
Fotor är oxå bra givetvis.

Anneli sa...

Det är allt grabben extra allt det! Hade en riktigt långkörar flirt med honom i min bil förra året, då vi fick uppleva en magisk natt på Ullevi med the Boss....mmmmm Nice foto!

Anna tassar in.. sa...

Mmmm så pass härligt som det bara kan bli..då går resan fort och lätt när man har honom med i bilen..härligt.

Mia sa...

Aaaahhhh, The Boss himself, underbart!!

Maria sa...

Trevlig tolkning

foto CHIP sa...

The Boss!
Han är bara så bra :)

Anonym sa...

Jag gissade rätt!

Bra låt, men min favorit är nog "Born to run"...

Anette sa...

Inte en av mina favoriter precis (vågar jag skriva det?), men han är säkert ett musikgeni *ler* och bilden passar ju bra till! Precis som det ska vara alltså! /Anette

eva b sa...

Klockren, fantastiskt bra val!!

Pialotta sa...

Bruce, Bruce, Bruse.. My kind of music.. älskar The Boss.. har alla hans cd och LP.
Jag tog ju inte en favorit så utan en mer udda med lite klös i..
Ha de mysmys:-)

Rajson sa...

The Boss är aldrig fel!Har varit periodare när det gäller.Min favvo är "The River".
Har sett en hel del av Stockholms vägar senaste dygnet.Blev ett och annat foto också, så klart!

Namn: Eva sa...

The Boss tillhör konstigt nog inte någon artist jag lyssnar speciellt mycket på ... han är ju bra så det finns ingen vettig förklaring till det!

Underbart foto!
/Eva

Pia sa...

Bruce S. har gjort ett par bra låtar!! En del av dem är typiska bil-låtar. Denna är en sådan!!