söndag 22 mars 2009

Ny Bekantskap

Ja, då har jag långsamt och försiktigt börjat ett äventyr tillsammans med en ny kamrat, min nya systemkamera Nikon D90. Min gamla kompis, kompaktkameran, ligger krasslig hemma, nerpackad i väntan på det stora beslutet. Reparation eller begravning. Ska höra mig för om ett kostnadsförslag på lagning, men blir det mer än vad försäkringsbolaget är villig att ge mig kommer tyvärr våra vägar skiljas för gott. Av försäkringsbolaget har jag fått ett erbjudande om att införskaffa en ny kompaktkamera i klass med min gamla dock den senaste modellen med lite fler pixlar. Inte helt tokigt. Det är fantastiskt roligt att äntligen ha en systemkamera och framöver ska jag träna och testa all ledig tid jag har för att lära känna min D90 ordentligt. Här är mina första bilder tagna idag. Magnoliaknoppar mot en vacker blå vårhimmel.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina första bilder med nya kompisen... Hoppas ni kommer trivas bra tillsammans :)

Olga T sa...

Nu har du inte tid för annat, glöm jobb, renovering, tvätt och matlagning!

Lallis - liv och leverne sa...

Wow! SUperfina:)
Kram Lallis

Viola sa...

Så flott! Heldig du er!! Jeg skulle også gjerne ha hatt et speilreflekskamera... Tålmodig jeg venter..........
Jeg må si at dette fikk du til veldig bra!! De første bildene - av kattlabber/gåsunger!! For et flott minne! :) Får du ordnet med kurs hos Nikon?

Anonym sa...

Så fina bilder! Växtkraften är otroligt stark och snart i full gång!
Blir så avundsjuk på din kamera, sugen att köpa en... ny och egen!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Du kommer snart att älska din nya "livskamrat" och som Gärdsmygen säger, så kommer du inte att vilja göra någonting annat, än att pilla på din nyfunna kärlek :)

Fin Fina första bilder :)

Ha en fin måndag/Kram

Nathalie sa...

Super fina första bilder!

Ulrica sa...

Grattis och så roligt - du kommer få en ny toppenkompis. Och bilderna du tagit här är ju kanon:)