tisdag 10 mars 2009

Tisdags Tema v 11

Denna vecka är det ett önsketema hos Tisdags Tema. Ann föreslår Tisdag och det var inte det enklaste. Jag har inga fasta aktiviteter på tisdagar, varken på jobbet eller hemma. Det första som "kom upp" var semla, hi, hi. Detta underbara bakverk bara ääääälskar jag och som liten åt vi alltid det efter soppan på tisdagar. Eftersom jag är en GI nörd just nu är detta inte att tänka på, suck. Så..........min ögon wallies, som för övrigt pryder en stor vägg i TV rummet, får illustrera min tisdag på jobbet denna vecka. Jag är bla en av tre internrevisorer på kliniken och idag ska vi revidera en av enheterna. Att vara revisor innebär mycket läsande och granskande av dokument och då är det ju bra att ha ögon ;-)

14 kommentarer:

m sa...

Ett par extra ögon skulle man väl behöva ibland.

sinneskatten sa...

Ögon är bra att ha vad man än ska spana på.

Veronica sa...

Visst skulle det vara bra med ett par extra ibland!!!
=)

Anonym sa...

Nej tyckte med att detta temat var ganska svårt :)

Anonym sa...

Vilka vackra ögon!
Ha en underbar tisdag...
Kramen.

Sarah sa...

Stackars dig som missar semlan idag då hi hi hi!

Anette sa...

Stackare, revision låter inte så kul.........fast det tycker säkert du som begriper det *ler*
Själv är jag ingen siffermänniska.
Snygg bild och coolt att ha ögon som väggprydnad! /Anette

Eva-Lena Sjösteen sa...

Läcker bild och ögon vad vore vi utan dem :)? Synd, att du går miste om semla, en ut av livets goda. Var en GI-nörd utav stora mått förut, numer äter jag blandad kost igen, så jag kan faktiskt njuta av bl.a en semla då och då :)

Ha en fin tisdag/E-L

Anonym sa...

Snygga ögon att pryda väggen med!
Borde avstå semlan, men faller nog för frestelsen.
Ha det så gott!

Anonym sa...

Vilka vackra ögon, kul idé att ha på väggen.
Mår du bra av att äta enligt GI? Jag har tänkt prova men aldrig kommit till skott.

Ha en bra tisdag bland alla siffror.

Ulrica sa...

Vilken bra bild till din reflektion om din dag. Och ja, ett par extra ögon skulle inte vara dumt att ha.

Hedwig sa...

Wallies verkar vara inne, skulle vara kul att se hela väggen. Fint foto i alla fall.

Anonym sa...

Ja, skarpa ögon är bra att ha ibland!

/Caroline

annsve sa...

Fräckt!
Känner man sig inte lite iaktagen?