lördag 21 mars 2009

Krutgubbe

Ja, då var det igång igen då. Robinson 2009, älskad och hatad. Vi liksom delas upp i två läger vi Tv tittare. Vi som sitter bänkade varje lördag framför apparaten och slaviskt följer intrigerna mellan dessa galna självplågare. Och Ni som snabbt byter kanal när vinjettmusiken startar och som inte vill delta i "Robinson diskussionerna" vid morgonfikat på jobbet måndag morgon. Jag erkänner, jag är en Robinson fan och har varit det ända sedan starten. I år är det lite extra kul att kika (ja i alla fall så länge krutgubben hänger med) eftersom en kompis till la famiglia är med. Jarmo Heinonen den sociala kompetensens urfader. May the force be with you!

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag missade Robinson, men det är för att vi inte är hemma.
Nästa vecka ser jag gärna. Och vad kul med en känning. Då blir det ju liksom ännu roligare :)
kram Lallis

Olga T sa...

Här har du en Robinson-fan till men i år.....vågar jag uttala mej efter första programmet?...nja kanske inte, men jag saknade ngt. Jag får återkomma i ämnet efter nästa lördag och ska då kolla in Jarmo. :)

Ulrica sa...

Jag tittade, men jag skulle inte... Och nu är jag där fast jag egentligen inte vill - men lite kul är det ju trots allt. Och jag menar pärlhalsbandet på??? Hur tänker man då...

Anonym sa...

Även här finns en Robinson-fan, fast det får bli den inspelade versionen och snabbspola förbi all reklam!
Pärlhalsband och alla andra halband och armband reagerade även jag på. Vad är det för en galenpanna??
Nåväl! På lördag är det dags igen för detta spektakel som delar landet i två läger. Kul att ha en bekant med, jag ska hålla ögonen lite extra på honom.

akson