söndag 15 mars 2009

HJÄLP

Igår pillade och klämde jag på en Nikon D90. Idag kom inköpet av systemkamera på tal på allvar. Vi har funderat och stött och blött länge kan jag lova, men nu börjar det närma sig. Inser att en fotokurs i fototeknik med systemkamera är ett måste och vill nu ha hjälp av er, mina go'a cybervänner. Har någon ett bra tips på fotokurs för nybörjare? Någon erfarenhet ni kan dela med er av? Eftersom jag bor i huvudstaden är det en fördel om kursen finns här. Tack snälla ni för hjälp på traven. Ha en skön söndagkväll och en bra start på veckan. Kramisar till er alla :-) PS! Visst är blomsterarrangemanget underbart. Som "lilla" F sa, en blandning av vår och påsk. Hittade den på Rosendals Trädgård. DS!

4 kommentarer:

Monkan sa...

Jag vet inte om jag drömt eller, för jag hittar inget på deras websida, men jag har för mig att jag läst nånstans att man köper kamera hos Scandinavian Photo så får man gå på diverse träffar för att lära sig.

Men även om jag nu har drömt (det har jag inte men de kanske har lagt ner det), så kan det ju vara en bra idé att fråga dem, de borde ju ha koll.

Annars har ju t.ex ABF kurser men de har ju redan börjat och nästa kursstart blir väl i september. Jag funderar också lite på systemkamera (men tvekar för de är ju så stora... och så många grejer... men så bra!) så jag tog och kollade på Medborgarskolan också, och de har kurser som startar hela tiden under våren, och, särskilda kurser för singlar! Jisses så trendigt ;-) Ja, så finns det ju böcker och tidningar också.

Lycka till, och om du går en kurs så får du gärna berätta sen hur det var :-)

Milla sa...

Fina foton i din blogg. När jag köpte min Nikon så fick jag med en kurs i deras Nikon D-school. Det går att köpa också. Den kursen gick jag i Sthlm och den var bra tycker jag! Vi gick igenom kameran, inställningar mm mm.
Lycka till!

Olga T sa...

Ja, köper du en Nikon ingår en 4-timmarskurs. Jag ska gå en i Göteborg i april. Det var fullbokat några månader framåt när jag köpte min kamera. Kan utvärdera det kurstillfället sedan. Har ingen erfarenhet av ngn fotokurs annars. Är dock nöjd med den kameran du klämde på....

Viola sa...

Nikon D90 har jeg fått med meg er kjempebra! Jeg har selv lyst på et speilrefleks.. Men det ble et kompaktkamera, Nikon. Jeg var inne på Nikon sine nettsider og så de hadde gratis fotokurs for de av dem som kjøpte nytt kamera... Kursene var i Sverige, 2 timer bare, tror det sto Stockholm der også.. Sjekk med Nikon sine sider... Jeg leste det litt fort, så er ikke sikkert jeg fikk med meg alt.. :)